
Continental stanovuje měřítko pro pneumatiky určené moderním Classic Bikes – strojům, které propojují současnou techniku s retro designem. V testu pneumatik provedeném německým moto časopisem MOTORRAD (vydání 20/2025 publikované 12. září 2025) zvítězila v segmentu retro motocyklů kombinace ContiRoadAttack 3 CR (přední) a ContiRoadAttack 4 (zadní).
Zatímco ContiRoadAttack 3 CR s radiální kostrou je určená pro výkonné klasické sportovní motocykly a superbiky, kde nabízí špičkovou ovladatelnost i na úzkých kolech, nová ContiRoadAttack 4 přináší to nejlepší z obou světů: komfort a jistotu cestovní pneumatiky spojenou s agilitou a přesností supersportovní gumy. Díky tomu je ideální volbou pro současné modely, jako je BMW R 12 nineT, a zároveň představuje skvělé vylepšení i pro starší motocykly, kterým umožňuje naplno využít jejich potenciál v oblasti agility a stability.
Retro motocykly zažívají obrovský boom – dnes je najdete v nabídce téměř všech značek. Spojují moderní technologie, bezpečnostní asistenty a jistotu na silnici s klasickým designem a pocitem svobody, který jezdci tolik milují. Časopis MOTORRAD proto otestoval pět konkurenčních pneumatik na modelu Triumph Bonneville T120, aby zjistil, která z nich nejlépe splňuje nároky moderních jezdců. Výsledek? Continental je jasným vítězem.
Kombinace pneumatik Continental zvítězila ve všech hodnocených disciplínách – od ovladatelnosti a stability v zatáčkách přes přesnost řízení až po chování na hranici možností. Nezaváhala ani na mokré vozovce, kde excelovala zejména v testu brzdné dráhy ze 100 km/h. Díky tomu si odnesla vítězství i v celkovém hodnocení rychlosti, náklonu a časů na kolo.
Verdikt redakčního týmu MOTORRAD zněl: „Sebevědomí vás dělá rychlými a především bezpečnými! Kombinace pneumatik Conti RoadAttack 3 CR a RoadAttack 4 CR je pro Triumph tou nejlepší volbou. Sportovní ovladatelnost je „zdarma“ spolu s nejlepšími jízdními vlastnostmi za mokra i za sucha.“
Obě pneumatiky, které zvítězily v testu, jsou založeny na moderní radiální konstrukci. Pás pod běhounem zajišťuje vysokou stabilitu a výrazně snižuje deformaci odstředivou silou při vysokých rychlostech. Zatímco srovnatelná diagonální pneumatika „roste“ při rychlosti 210 km/h o přibližně dva centimetry v průměru, radiální pneumatika se roztahuje pouze o několik milimetrů. Výsledkem je vyšší stabilita při vysokých rychlostech, menší hromadění tepla v bočnici a konzistentní výkon.
„Radiální pneumatiky přinášejí klasickým motocyklům moderní jízdní dynamiku – poznáte je podle písmene „R“ v označení rozměru. Z této technologie těží zejména retro motocykly s klasickými rozměry pneumatik,“ řekl Sagren Nair, produktový manažer pro motocyklové pneumatiky ve společnosti Continental.
Německý časopis MOTORRAD, vydávaný Motor Presse Stuttgart, testuje motocyklové pneumatiky napříč segmenty již po desítky let. „Vítězství v testu potvrzuje naši důslednou práci ve vývoji pro Classic Bikes a retro motocykly. Nabízíme maximální bezpečnost a přesné ovládání, aniž bychom ohrozili autentičnost těchto strojů,“ vysvětluje Sagren Nair. Pro Continental jde o další významný úspěch – v letošním roce již druhé ocenění, tentokrát po zisku titulu tip na nákup za hyper-touringovou pneumatiku ContiRoadAttack 4 v edici GS (06/2025).
Ti, kteří dávají přednost originálním klasikám před retro motocykly, najdou u Continental speciálně přizpůsobená řešení pro širokou škálu modelů. Tyto pneumatiky – jako například ContiGo! jako univerzální diagonální pneumatika pro všestranné použití nebo ContiClassicAttack jako špičková radiální pneumatika – jsou speciálně navrženy pro novější klasiky a nabízejí optimální řešení.
„Ať už se jedná o autentický klasický model nebo moderní retro interpretaci, máme ty správné pneumatiky pro charakter a požadavky každého motocyklu,“ řekl Sagren Nair.
BMW R 90 S (od 1973):
· Přední 3,25-19 M/C 54 H TL ContiGo!
· Zadní: 4,00-18 M/C 64 H TL ContiGo!
Moto Guzzi 850 Le Mans I/II (od roku 1976)
· Přední: 100/90 R 18 M/C 56 V TL ContiRoadAttack 3 CR
· Zadní: 110/90 R 18 M/C 61 V TL ContiClassicAttack
Suzuki GSX 750 SZ Katana (od roku 1982)
· Přední: 100/90-19 M/C 57 H TL ContiGo!
· Zadní: 120/90-18 M/C 65 H TL ContiGo!
9.10.2025
Continental