Servind

Octavia ze 60. let jako elektrické kombi Voltavia a šílený Project X

Octavia ze 60. let jako elektrické kombi Voltavia a šílený Project X

Francouzský importér Škoda Auto vyhlásil netradiční soutěž Retrofit Challenge, při které měli účastníci za úkol nalézt původní Škodu Octavia z let 1959 až 1971, zrenovovat ji a vytvořit z ní takzvaný elektrický restomod, tedy vyjmout původní pohonné ústrojí a nahradit jej čistě elektrickým. Jinak byly požadavky poměrně volné, stačil dojezd na jedno nabití alespoň 180 kilometrů a dodržení stanoveného rozpočtu.

Realizace se nakonec dočkaly dva projekty. Jeden připomíná americký hot-rod, druhý zase jako by přijel z japonského anime. Oba vozy vznikly pod taktovkou francouzských motoristických médií ve spolupráci s dodavateli sportovních komponent.

Prvním je elegantní projekt zvaný Voltavia, který je výsledkem práce Automobile Propre, internetového magazínu zaměřeného na e-mobilitu. Voltavia vychází z karosářské varianty combi a je postavena v souladu s francouzskou legislativou, proto se její design drží relativně při zemi a karoserie prošla jen pár úpravami pro optimalizaci aerodynamiky.

Voltávie

Lak v odstínu Explorer Green pochází z konceptu Škoda Vision 7S, který se představil v roce 2022. Interiér je vyvedený v kontrastní oranžové barvě a pro další zpříjemnění městské mobility se v zavazadelníku ukrývá elektrická koloběžka. Výkon elektromotoru činí 102 koní a dosahuje maximálního točivého momentu 220 Nm.

Zatímco Voltavia by teoreticky skutečně mohla jezdit po veřejných komunikacích, druhý projekt od televizní show Turbo je mnohem extrémnější. Tvůrci se spojili s týmem W-Autosport a Strate School of Design a výsledek pojmenovaný Project X připomíná závodní speciál. Jeho předlohu byste v něm na první pohled asi nepoznali, ačkoliv znalci jistě odhalí boční siluetu karosářské varianty sedan.

Project X

Project X je o celých 40 centimetrů širší než původní vůz a nabídne výkon 450 koní. Ještě působivější je točivý moment, který dosahuje maxima 1000 Nm Postavit Project X trvalo přes tisíc hodin. Tvůrci se směrem k vozu nechali slyšet, že radikálnost a důraz na výkon mohou fungovat i v souladu s elektrifikací. Jejich výtvor pokrytý lakem Mamba Green z portfolia odstínů současných modelů škodovácké rodiny RS je toho důkazem.

Datum zveřejnění

16.1.2025

Zdroj informací

Škoda Auto a.s.

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

Naše Projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.3122 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál